minkaralillaponny.blogg.se

- Yddsa's gymnasiearbete, 2016, Realgymnasiet i Uppsala

Galmetorps Darky - 99


6 mars
Darky, som vanligtvis går på pessoa var till en början stark och drog på ytter. Han saktade av och kom igång igen av bra men var inte lika villig att stanna och stå stilla. Finns eventuellt tid att jobba med honom idag igen annars får det bli imorgon.


21 mars
Använde hacket mellan tummspetsen och pekfingret, tryckte och fick precis den reaktion jag ville ha. Fortfarande något svårt att stå stilla någon längre stund. Bytte till kapsonet i tygelridningen, hur fin och känslig som helst!! ? En gång till så tror jag han är redo att gå på lektion!


25 mars
Tränade med Darky för tredje gången och jag kan med glädje säga att jag tror att han är redo att gå lektion nu!!
 

Uppdatering
Väntar på att få prova flowerhack på lektion. Osäker på hur det kommer gå då han tydligen brukar köra ner huvudet när barnen rider – därav att han har pessoa. Kanske går att byta till pelham och hacket inte funkar så han slipper hissbett?
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: