minkaralillaponny.blogg.se

- Yddsa's gymnasiearbete, 2016, Realgymnasiet i Uppsala

Smedens Maxell - 02

 
Maxell (svart)

10 mars
Maxell, ny häst för mig, var väldigt känslig och gick prima prima på kapsonet!! Ikväll går Maxell lektion på bettlöst. Jag kommer inte vara på plats men hoppas det går toppen ^-^ <3
 


11 mars
Dålig dag... Det hade tydligen inte gått nått bra för Maxell på lektionen igår, konstigt med tanke på att det gick hur bra som helst när jag tränade. Å andra sidan var dom ett helt gäng som red och ryttarna var tydligen inte så duktiga heller - något som inte spelar någon större roll faktiskt när det bara handlar om att gasa och bromsa och rida snett igenom.... ridläraren verkade inte tyvka att det fanns annat att göra än att sätta i ett bett i munnen på honom igen...


21 mars
Maxell som var så sjukt fin förra passet men sen inte funkade på lektionen var bara kaos idag. Vi fick sällskap i ridhuset av tre stor hästar - något som jag tänkte var positivt då hästarna alltid går i grupp, men Maxell var bara spänd. Allt han gjorde av att vända i halterna och köra ner huvudet, och det får _inte_ hända när ett barn sitter på ryggen för då kommer dom flyga åt skogen... Fick till några bra halter men tillslut var det bara att avbryta när han inte ville samarbeta. Vet inte vad jag ska göra med den här lilla ponnyn... det är sånna här tillfällen man önskar att man core så liten att man skulle kunna rida själv eller åtminstånde hade nått litet barn som skulle kunna hjälpa till att rida under dagtid. Men dom har tydligen någonting som kallas för skola...


1 april
Men är faktiskt osäker på om Maxell verkligen skulle kunna gå bettlöst då han inte verkade gilla det alls... så tänker låta honom vara ett tag och fortsätta igen senare.


Uppdatering
Tömkörde en sista gång för att se någon förändring, men gick likadant.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: